جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم
سرخط خبرها

رییس کمیته امداد در مشهد: مستمری مددجویان ضامن آنان برای دریافت وام از بانک شود 

  • کد خبر: ۱۷۲۶۳۶
  • ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
رییس کمیته امداد در مشهد: مستمری مددجویان ضامن آنان برای دریافت وام از بانک شود 
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به مشکلات مددجویان در دریافت وام از بانک‌ها گفت: بهتر است ترتیبی اتخاذ شود که مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به عنوان ضامن آنان در بانک در نظر گرفته شود.

 به گزارش شهرآرانیوز، سید مرتضی بختیاری روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال خراسان رضوی افزود: پارسال با همکاری بانک‌های عامل تا حدی پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان کمیته امداد تسهیل شد، اما بسیاری از موارد نیز بوده است که فرد، فاقد ضامن بوده و پرداخت وام به او با مشکلات زیاد انجام گرفته است.

وی اشتغال را جزء مسایل راهبردی ذکر و بیان کرد: برای رفع نیاز نیازمندان و فساد در جامعه ایجاد شغل ضروری است و بدون ایجاد اشتغال نمی‌توان فقر و فساد را از جامعه ریشه کن کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به این که ۴۸ درصد از اشتغال مددجویان این نهاد در اختیار بانوان است گفت: زمینه‌ای فراهم می‌کنیم که بانوان مددجو نیز برای دریافت وام از بانک مشکلی در ضمانت‌ها نداشته باشند.

بختیاری افزود: مقام معظم رهبری به صورت کتبی از کمیته امداد امام خمینی (ره) خواسته اند که توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد که تلاش ما نیز در همین راستاست.

تمایل بانک‌ها بیشتر به سمت وام دادن به بخش دولتی است

رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی نیز در این نشست مدعی شد: تجارت، صنعت و کشاورزی در خراسان رضوی متعلق به بخش خصوصی است و استان اقتصاد دولتی ندارد، به این معنا که اصل ۴۴ قانون اساسی از قدیم در خراسان رضوی اجرا شده بود، اما بانک‌ها از ترس این که بعد زیر سوال نروند کمتر حاضر هستند به بخش خصوصی وام‌های کلان بدهند و بیشتر تمایل دارند به بخش دولتی وام بدهند.

محمد حسین روشنک افزود: به همین دلیل است که بخش زیادی از منابع بانکی خراسان رضوی از استان خارج می‌شود و لازم است رویکرد جدیدی نسبت به بانک‌ها در خراسان رضوی اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: ما در خصوص همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در رفع چالشها، مشکلی نداریم، مساله‌ای در مورد اشتغال نبوده که در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح نشود و شورا برای آن مصوبه‌ای نداشته باشد، پیگیری مشکلات در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز به همین منوال است.

رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت:گره اصلی مشکلات در خراسان رضوی به تهران مربوط است، این استان بیشترین اشتغال و کارآفرینی را در حوزه خدمات و تجارت موثر داشته و همین امر باعث شده است که دولت به تخصیص بودجه‌ها چندان توجهی نداشته باشد.

روشنک با بیان این که کمبود کارگر ماهر و توانمند داریم افزود: بنگاه‌های اقتصادی در استان به شدت به دنبال نیروی کار هستند، اما روند آموزش به نیروی کار در خراسان رضوی صحیح نیست، دانشگاه، کارگر تربیت نمی‌کند و مدرک تحصیلی فرد نیز برای واحد تولیدی مفید نیست در حالی که دانشگاه‌ها باید کارگر ماهر تربیت کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->